Konkurs Greater Poland Design Cup
Cel konkursu
Celem Konkursu Greater Poland Design Cup jest promowanie i nagradzanie pomysłów w segmencie projektowania i produkcji opakowań z branży alkoholowej.
Kryteriami oceny będą nie tylko ciekawy design, ale również jakość wykonania, funkcjonalność, wartości marketingowe, a nawet zgodność z polskim prawem dotyczącym oznaczeń na opakowaniach i etykietach.
Terminy przyjmowania zgłoszeń
1 sierpnia - 30 września 2023
Konkurs kierowany do
producentów alkoholi oraz agencji kreatywnych i grafików
Koszt zgłoszenia jednego miodu
Early Birds 1 - (1-14 sierpnia) - 120 zł (+23% vat)
Early Birds 2 - (15 sierpnia - 31 sierpnia) - 150 zł (+23% vat)
1 września - 30 września - 180 zł (+23% vat)
Jak przygotować paczkę do wysyłki?
Nagrody w konkursie
Nagrody w kategoriach
Nagrodami w każdej z 5 kategorii są:
- Za I miejsce: Dyplom, Odznaczenie GP 2023, znak graficzny Złoto GP 2023 do wykorzystania w promocji
- Za II miejsce: Dyplom, Odznaczenie GP 2023, znak graficzny Srebro GP 2023 do wykorzystania w promocji
- Za III miejsce: Dyplom, Odznaczenie GP 2023, znak graficzny Brąz GP 2023 do wykorzystania w promocji
Nagroda główna
Spośród zwycięskich projektów w poszczególnych kategoriach wyłoniony zostanie jeden projekt, który otrzyma tytuł “The Greatest Design“. Nagrodami dla zwycięzcy tego tytułu są:
- Odznaczenie GP 2023 oraz znak graficzny “The Greatest Design GP 2023” do wykorzystania w promocji
- Możliwość nieodpłatnego wystawienia stoiska podczas Poznańskich Targów Piwnych (w edycji następującej po edycji, podczas której ogłoszone zostaną wyniki GP 2023)
- Pakiet usług promocyjnych zapewnionych przez Targi Piwne Sp. z o.o. o wartości 10 000 zł
Oraz przyznane zostaną także miejsca II i III, których zdobywcy otrzymają:
- Za II miejsce: Dyplom, Odznaczenie GP 2023, znak graficzny II miejsce GP 2023 do wykorzystania w promocji
- Za III miejsce: Dyplom, Odznaczenie GP 2023, znak graficzny III miejsce GP 2023 do wykorzystania w promocji
Zgłoszenia i kategorie konkursowe
Produkt rynkowy
To jest nagłówek nie dotykaj!
W tej kategorii oceniane będą etykiety na butelkach produktów branży piwnej, cydrowniczej i miodystniczej, które są (lub były w ciągu ostatnich 12 miesięcy, bądź będą w ciągu 3 miesięcy od rozwiązania konkursu) dostępne w sprzedaży.
Jakie produkty zgłaszać w tej kategorii?
Opakowanie szklane wraz z etykietą
Etykiety butelek w oryginalnej wersji drukowanej
W tej kategorii oceniane będą etykiety na puszkach produktów branży piwnej i cydrowniczej, które są (lub były w ciągu ostatnich 12 miesięcy, bądź będą w ciągu 3 miesięcy od rozwiązania konkursu) dostępne w sprzedaży.
Jakie produkty zgłaszać w tej kategorii?
Puszki wraz z etykietą lub bezpośrednim nadrukiem
Etykiety puszek w oryginalnej wersji drukowanej
W tej kategorii oceniane będą etykiety na butelkach i puszkach produktów branży piwnej, cydrowniczej i miodosytniczej, stanowiące spójną serię min. 3 produktów, spośród których najnowszy produkt jest (lub był w ciągu ostatnich 24 miesięcy, bądź będą w ciągu 3 miesięcy od rozwiązania konkursu) dostępny w sprzedaży.
Jakie produkty zgłaszać w tej kategorii?
Butelki lub puszki wraz z etykietą lub bezpośrednim nadrukiem
Etykiety butelek lub puszek w oryginalnej wersji drukowanej
W tej kategorii oceniane będą etykiety na butelkach i puszkach wraz z całym opakowaniem produktów branży piwnej, cydrowniczej i miodosytniczej, wyróżniające się spośród innych opakowań dostępnych na rynku poprzez wykorzystanie niestandardowych rozwiązań w dziedzinie designu. Zgłaszane produkty muszą być (lub były w ciągu ostatnich 36 miesięcy, bądź będą w ciągu 3 miesięcy od rozwiązania konkursu) dostępne w sprzedaży.
Jakie produkty zgłaszać w tej kategorii?
Butelki lub puszki wraz z etykietą oraz pozostałymi elementami wpływającymi na podwyższenie standardu (np. dodatkowe opakowanie)
Etykiety butelek lub puszek w oryginalnej wersji drukowanej, jeśli wykorzystują one niestandardowe techniki wpływające na podwyższenie standardu (np. druk fluorescencyjny, hologram, ażur).
W tej kategorii oceniane będą wszystkie gadżety reklamowe branży piwnej, cydrowniczej i miodosytniczej, które są (lub były w ciągu ostatnich 36 miesięcy, bądź będą w ciągu 3 miesięcy od rozwiązania konkursu) możliwe do zdobycia przez konsumenta poprzez zakup lub akcję promocyjną i poprzez identyfikację wizualną są powiązane z daną firmą.
Jakie produkty zgłaszać w tej kategorii?
Naczynia np. szklanki, kieliszki
Akcesoria np. otwieracze, torby na butelki
Elementy odzieżowe np. t-shirty, bluzy, czapki, torby bawełniane
Materiały drukowane np. Kalendarze
Pozostałe gadżety wykorzystywane w promocji marki.
Sędziowie konkursu
W składzie komisji sędziowskiej zasiadać będą profesjonaliści związani z branżą produkcji opakowań oraz grafiki użytkowej. Pełny skład komisji sędziowskiej przedstawimy już wkrótce.
Seria konkursów Greater Poland nie mogłaby istnieć, gdyby nie zaangażowani sędziowie oraz ekipa obsługująca konkurs – jeśli więc chcesz dołączyć do tego grona, wybierz interesujący cię formularz (lub kilka! 🙂 i zostaw nam informację o sobie lub dowiedz się więcej.