Konkurs Greater Poland Design Cup

Cel konkursu

Celem Konkursu Greater Poland Design Cup jest promowanie i nagradzanie pomysłów w segmencie projektowania i produkcji opakowań z branży alkoholowej.

Kryteriami oceny będą nie tylko ciekawy design, ale również jakość wykonania, funkcjonalność, wartości marketingowe, a nawet zgodność z polskim prawem dotyczącym oznaczeń na opakowaniach i etykietach.

Terminy przyjmowania zgłoszeń

1 sierpnia - 30 września 2023

Konkurs kierowany do

producentów alkoholi oraz agencji kreatywnych i grafików

Koszt zgłoszenia jednego miodu

Early Birds 1 - (1-14 sierpnia) - 120 zł (+23% vat)

Early Birds 2 - (15 sierpnia - 31 sierpnia) - 150 zł (+23% vat)

1 września - 30 września - 180 zł (+23% vat)

Zgłoś udział w konkursie

Jak przygotować paczkę do wysyłki?

Nagrody w konkursie

Nagrody w kategoriach

Nagrodami w każdej z 5 kategorii są:

  • Za I miejsce: Dyplom, Odznaczenie GP 2023, znak graficzny Złoto GP 2023 do wykorzystania w promocji 
  • Za II miejsce: Dyplom, Odznaczenie GP 2023, znak graficzny Srebro GP 2023 do wykorzystania w promocji 
  • Za III miejsce:  Dyplom, Odznaczenie GP 2023, znak graficzny Brąz GP 2023 do wykorzystania w promocji 

Nagroda główna

Spośród zwycięskich projektów w poszczególnych kategoriach wyłoniony zostanie jeden projekt, który otrzyma tytuł “The Greatest Design“. Nagrodami dla zwycięzcy tego tytułu są:

  • Odznaczenie GP 2023 oraz znak graficzny “The Greatest Design GP 2023” do wykorzystania w promocji 
  • Możliwość nieodpłatnego wystawienia stoiska podczas Poznańskich Targów Piwnych (w edycji następującej po edycji, podczas której ogłoszone zostaną wyniki GP 2023)
  • Pakiet usług promocyjnych zapewnionych przez Targi Piwne Sp. z o.o. o wartości 10 000 zł

Oraz przyznane zostaną także miejsca II i III, których zdobywcy otrzymają:

  • Za II miejsce: Dyplom, Odznaczenie GP 2023, znak graficzny II miejsce GP 2023 do wykorzystania w promocji 
  • Za III miejsce:  Dyplom, Odznaczenie GP 2023, znak graficzny III miejsce GP 2023 do wykorzystania w promocji 

Zgłoszenia i kategorie konkursowe

Produkt rynkowy

To jest nagłówek nie dotykaj!

W tej kategorii oceniane będą etykiety na butelkach produktów branży piwnej, cydrowniczej i miodystniczej, które są (lub były w ciągu ostatnich 12 miesięcy, bądź będą w ciągu 3 miesięcy od rozwiązania konkursu) dostępne w sprzedaży.

Jakie produkty zgłaszać w tej kategorii?

Opakowanie szklane wraz z etykietą

Etykiety butelek w oryginalnej wersji drukowanej

W tej kategorii oceniane będą etykiety na puszkach produktów branży piwnej i cydrowniczej, które są (lub były w ciągu ostatnich 12 miesięcy, bądź będą w ciągu 3 miesięcy od rozwiązania konkursu) dostępne w sprzedaży.

Jakie produkty zgłaszać w tej kategorii?

Puszki wraz z etykietą lub bezpośrednim nadrukiem

Etykiety puszek w oryginalnej wersji drukowanej

W tej kategorii oceniane będą etykiety na butelkach i puszkach produktów branży piwnej, cydrowniczej i miodosytniczej, stanowiące spójną serię min. 3 produktów, spośród których najnowszy produkt jest (lub był w ciągu ostatnich 24 miesięcy, bądź będą w ciągu 3 miesięcy od rozwiązania konkursu) dostępny w sprzedaży.

Jakie produkty zgłaszać w tej kategorii?

Butelki lub puszki wraz z etykietą lub bezpośrednim nadrukiem

Etykiety butelek lub puszek w oryginalnej wersji drukowanej

W tej kategorii oceniane będą etykiety na butelkach i puszkach wraz z całym opakowaniem produktów branży piwnej, cydrowniczej i miodosytniczej, wyróżniające się spośród innych opakowań dostępnych na rynku poprzez wykorzystanie niestandardowych rozwiązań w dziedzinie designu. Zgłaszane produkty muszą być (lub były w ciągu ostatnich 36 miesięcy, bądź będą w ciągu 3 miesięcy od rozwiązania konkursu) dostępne w sprzedaży.

Jakie produkty zgłaszać w tej kategorii?

Butelki lub puszki wraz z etykietą oraz pozostałymi elementami wpływającymi na podwyższenie standardu (np. dodatkowe opakowanie)

Etykiety butelek lub puszek w oryginalnej wersji drukowanej, jeśli wykorzystują one niestandardowe techniki wpływające na podwyższenie standardu (np. druk fluorescencyjny, hologram, ażur).

W tej kategorii oceniane będą wszystkie gadżety reklamowe branży piwnej, cydrowniczej i miodosytniczej, które są (lub były w ciągu ostatnich 36 miesięcy, bądź będą w ciągu 3 miesięcy od rozwiązania konkursu) możliwe do zdobycia przez konsumenta poprzez zakup lub akcję promocyjną i poprzez identyfikację wizualną są powiązane z daną firmą.

Jakie produkty zgłaszać w tej kategorii?

Naczynia np. szklanki, kieliszki

Akcesoria np. otwieracze, torby na butelki

Elementy odzieżowe np. t-shirty, bluzy, czapki, torby bawełniane

Materiały drukowane np. Kalendarze

Pozostałe gadżety wykorzystywane w promocji marki.

Sędziowie konkursu

W składzie komisji sędziowskiej zasiadać będą profesjonaliści związani z branżą produkcji opakowań oraz grafiki użytkowej. Pełny skład komisji sędziowskiej przedstawimy już wkrótce. 

Seria konkursów Greater Poland nie mogłaby istnieć, gdyby nie zaangażowani sędziowie oraz ekipa obsługująca konkurs – jeśli więc chcesz dołączyć do tego grona, wybierz interesujący cię formularz (lub kilka! 🙂 i zostaw nam informację o sobie lub dowiedz się więcej

Poznaj laureatów poprzednich edycji konkursu Greater Poland!

Sprawdź konkursy Greater Poland​