W ciągu paru ostatnich lat Instagram stał się ulubionym miejscem pasjonatów oraz influencerów, którzy swoje uwielbienie do piwa wyrażają się za pomocą sztuki wizualnej. Nie ma się czemu dziwić – zarówno barwy piwa, jak i kolory piwnych etykiet mogą być niezwykle inspirujące! Sami również staramy się by na naszym kanale na Instagramie nie zabrakło ciekawych fotek, ale gdzież nam tam do prawdziwych foto-wymiataczy!
Prezentujemy Wam 7 najciekawszych instagramowych profili, które przykuły naszą uwagę w 2020 roku.
@kraftowe
Autorem profilu o wiele mówiącej nazwie jest miłośnik piwa kraftowego (a jakże!) oraz fotografii. Swoją przygodę z Instagramem zaczynał od zdjęć ”z ręki”, które w pewnym momencie zostały zastąpione misternie utkanymi, artystycznymi kompozycjami.
Warto obserwować, ponieważ:
Zdjęcia publikowane na profilu @kraftowe to kawał dobrej, fotograficzno-rękodzielniczej roboty, która przykuwa uwagę kreatywnymi pomysłami oraz włożoną w ich realizację energią. Autor prezentuje piwa na tle imponujących scenografii, które powstają na ogół z przedmiotów codziennego użytku oraz domowych dekoracji – rośliny, kable, zabawki, produkty spożywcze, artykuły plastyczne. Te na pozór mało ciekawe przedmioty, przemielone przez wyobraźnię autora stają się małymi dziełami sztuki, które zyskały już na Instagramie sporo wiernych fanów. Publikowane zdjęcia ujmują bogatą scenografią i nieoczywistymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi.
Artysta własnoręcznie wykonuje efektowne scenografie, gdyż jak przyznaje, nie lubi iść na łatwiznę. Na @kraftowe nie znajdziecie zatem wielu graficznych sztuczek, tylko rzemiosło, zastosowanie podstawowych funkcji smartfonowego aparatu oraz efekt nakładania zdjęć.
Poza wizualną stroną profilu, na @kraftowe znajdziecie także opisy piw (w języku polskim oraz angielskim), ich oceny (w 10-stopniowej skali ogólnej oraz według stylu), a także podsumowanie i finalną rekomendację autora.
Odwiedź profil, jeśli:
Masz artystyczną duszą, poszukujesz estetycznych wrażeń, a DIY jest Twoją ulubioną rozrywką.
Ciekawostka
Na profilu znajdziecie wyróżnioną serię „DIY”, w której autor dzieli się tajemnicą niektórych wykonanych przez siebie scenografii oraz ciekawostkami z sesji zdjęciowych.
@Thecraftdiaries
Twórcą kraftowych pamiętników jest David Hill – grafik oraz freelancer, który poza działalnością na Instagramie spełnia się artystycznie, współpracując z browarami oraz firmami spoza branży alkoholowej.
Warto obserwować, ponieważ:
Na profilu Dawida czuć artystyczno-satyryczny vibe. Jego prace to kolaż fotografii z grafiką, która dodaje zdjęciom wyjątkowości. Charakterystyczne dla kreacji Daivda są oryginalne, rysunkowe postacie, które autor w zabawny sposób wkomponowuje w zdjęcia. Komiksowe rysunki wraz ze zbudowaną z przedmiotów codziennego użytku scenografią, tworzą kreatywne tła dla prezentujących się na zdjęciu piw.
Najważniejszy jest jednak kontekst. W pracach Davida nic nie jest przypadkowe, a użyte w nich elementy zawsze tworzą spójną historię.
Odwiedź profil, jeśli:
Interesujesz się komiksem, anime, oryginalną kreską, a w sztuce szukasz poczucia humoru.
Ciekawostka
Bodźcem do powstania profilu Davida była… nieudana rozmowa rekrutacyjna w jednym z browarów. Zmobilizowany niepowodzeniem grafik postanowił zbudować swoją własną markę, która okazała się spełnieniem jego marzeń i umożliwiła współpracę z wieloma browarami.
@piwny_kot
Piwo i make up – czy te światy do siebie pasują? Profil Dominiki to prawdopodobnie najbardziej niezwykła rzecz, jaką zobaczycie na piwnym Instagramie. Autorka profilu pozuje do zdjęcia w makijażu… inspirowanym piwnymi etykietami! Od razu dodam – nie jest to typowy, nudny make up, a makijaż artystyczny i body painting, który w rzeczywistości oznacza transformację całego uchwyconego na zdjęciu ciała. To właśnie na nim powstaje dedykowany piwnej etykiecie obrazek. To coś z pogranicza malarstwa oraz filmowej charakteryzacji.
Warto obserwować, ponieważ:
Dominika rozkręca się z każdym postem, prezentując coraz bardziej efektowne prace. Jeszcze kilka miesięcy temu, na profilu @piwnykot znaleźlibyście inspiracje na makijaż, w ujęciu raczej tradycyjnym – malowanie oka i te sprawy. Kreska Dominiki wyszła jednak daleko poza oczy, zamieniając make up na artystyczny body painting. Na pytanie co było pierwsze: makijaż czy piwo, Dominika odpowiada bez namysłu – piwo!
Przeglądając profil @piwny_kot można odnieść wrażenie, że za każdym razem Autorka na swoim ciele tworzy alternatywną, trójwymiarową postać. Warte uwagi są zarówno wykonanie, jak i same pomysły na kolejne malunki, które wychodzą daleko poza wszelkie schematy.
Odwiedź profil, jeśli:
Chcesz zobaczyć swoje ulubione piwne etykiety w ujęciu bardziej ludzkim. Profil spodoba się również osobom lubiącym kolor, komiksy, a także delikatną psychodelę.
Ciekawostka
Wykonanie „makijaży” Dominiki, które możecie podziwiać na zdjęciach zajmuje około 3-4 godzin.
@green_leaf_photos
Założyciel profilu @green_leaf_photos – Marcin, w lutym będzie obchodził 5-lecie aktywności na Instagramie! W tym czasie, fotograf opublikował ponad 700 postów, pośród których znajdziecie prawdziwe fotograficzno-graficzne perełki. Marcin skupia się na kreatywnej prezentacji piw z zagranicy, przede wszystkim z Wielkiej Brytanii.
Warto obserwować, ponieważ:
Marcin to utalentowany fotograf, który cząstkę swoich umiejętności zostawia na każdym opublikowanym zdjęciu. Prace łączące tradycyjną fotografię z grafiką i komputerową obróbką, prezentują przede wszystkim zagraniczne wypusty. Oprócz apetycznie wyglądających ipek, gęstych stoutów i kolorowych puszek, Waszą uwagę przyciągną także ciekawe efekty, nadające zdjęciom dynamiki. Marcin wykorzystuje nie tylko dobre oko i wyczucie estetyczne ,ale też sporą wiedzę o kompozycji oraz graficznej obróbce.
Profil prowadzony jest w języku angielskim.
Odwiedź profil, jeśli:
Pasjonujesz się fotografią, grafiką oraz lubisz brytyjskie piwa.
Ciekawostka
Autor profili współpracuje z browarami, wykonując kreatywne sesje zdjęciowe ich produktów.
@louiebaton
„Stukając w przycisk obserwuj, potwierdzasz, że klocki Lego w połączeniu z piwem są godne Twojego podziwu. I że inni kolesie to pozerzy.” – tak w biogramie swojego profilu pisze Louis J. Baton, który do prezentowania pitych przez siebie piw wykorzystuje klocki Lego.
Warto obserwować, ponieważ:
Scenografia zbudowana z najsłynniejszych klocków świata świetnie sprawdza się w zabawnej konwencji stworzonej przez Louis Batona. Kolorowe elementy i charakterystyczne ludziki Lego tworzą barwną ilustrację do piwnych etykiety prezentowanych na zdjęciach. Właśnie, zdjęciach! Autor nie idzie na łatwiznę i wszystkie obiekty buduje sam, nie posiłkując się programami graficznymi. Kluczowa jest tu wyobraźnie, której Louisowi nie brakuje, a dowodem na to niech będzie już ponad 4000 opublikowanych postów!
Poza oryginalnymi kompozycjami z klocków Lego, na zdjęciach znajdziemy zarówno świeże, amerykańskie ipki, jak i piwną klasykę.
Odwiedź profil, jeśli:
Wciąż bawisz się klockami lego, a Bob Budowniczy to bohater Twojego dzieciństwa.
@Yearofbeers
Yearofbeers to inicjatywa dwóch twórców – Nathana Haasa oraz Anthony Andersona, którzy każdego roku, co tydzień tworzą i publikują rysunki puszek oraz butelek wybranych piw.
Warto obserwować, ponieważ:
Panowie mają prawdziwy talent do tworzenia rysunkowych odpowiedników realnych wypustów. Na profilu znajdziecie już ponad 700 prac, prezentujących najpopularniejsze piwa z całego świata. Większość z nich to kolorowe puszki, które od lat stanowią podstawę piwnego rzemiosła, ale znajdziecie też m.in. popularną serię Stoutów od Bourbon County czy rysunek kultowego piwnego koktajlu od Omnipollo.
Seria ma już 52 tygodnie i nie widać, aby artystom kończyły się pomysły!
Odwiedź profil, jeśli:
Lubisz rysować, a ideałem sztuki są dla Ciebie kolorowe puszki Andy’ego Warchol’a.
Ciekawostka
Nathan oraz Anthony projektują również koszulki, a także współpracują z browarami, tworząc piwne etykiety.
@justaswiftone
Założycielem profilu jest Ed Holton z Londynu, który już od kilku lat przemierza londyńskie ulice w poszukiwaniu kolejnych ciekawych piw, pubów oraz lokalnych browarów. Rynek kraftowy w Anglii jest na tyle duży, że warto uporządkować o nim swoją wiedzę. Z pomocą przychodzi Autor kanału @justaswiftone, który jest swoistym kompendium wiedzy o piwie oraz kulturze kraftu z Anglii.
Warto obserwować, ponieważ:
Ed prezentuje piwa na tle londyńskich graffiti oraz murali, będących pracami zarówno młodych twórców, jak i street-artowych legend. Jest barwnie, mocno artystycznie oraz merytorycznie, gdyż autor dużą uwagę poświęca na opisy pod postami. W tekstach Ed lubi wciągać czytelnika w historie, stosując storytelling, co jest dobrym dodatkiem do prezentowanej na zdjęciach sztuki ulicznej.
Odwiedź profil, jeśli:
Jesteś fanem street-artu, angielskiego kraftu oraz brytyjskiej kultury picia, a Twoim marzeniem jest upolowanie wrzutki Banksy’ego.
Ciekawostka
Ed ma własną kolumnę w londyńskim periodyku The Daily Star, w którym opisuje wybrane piwa.
Chcecie więcej?
- Telefon może służyć nie tylko do przeglądania Instagrama! 😉 Sprawdźcie piwne aplikacje, które warto pobrać!
- Piękne etykiety są piękne i świetnie wychodzą na zdjęciach, ale oprócz tego że będą dobrze wyglądać, muszą też spełniać pewne prawne wymagania. Jakie? O tym przeczytacie tutaj.