Double IPA – Lany Poniedziałek #33

Lany Poniedziałek #33 – Double IPA

Dziś, w Lanym Poniedziałku, pochylamy się nad stylem Double IPA lub Imperial IPA. Obie nazwy dotyczą tego samego piwa, które jest mocniejszą, bardziej chmieloną siostrą IPY.

Double IPA parametry
Double IPA parametry

DIPA powstała z potrzeby zrobienia jak najbardziej chmielonej wersji India Pale Ale. Piwo w tym stylu zostało po raz pierwszy uwarzone w 1994 roku w The Blind Pig. Styl charakteryzuje się większą zawartością alkoholu i intensywniejszą goryczką niż IPA. Z tego względu początkowo piwa w tym stylu były ciężkie i bardzo intensywne. W tej chwili są bardziej pijalne, trochę lżejsze, ale nadal intensywnie chmielone i goryczkowe.

Co jeszcze? O tym już trzeba posłuchać.

Double IPA kolory
Double IPA kolory

W Polsce pierwszą Imperialną Ipą było Imperium Atakuje z Pinty, które miało premierę między innymi w legendarnym poznańskim Setka Pub. Premiera była jedną z pierwszych hucznych, a wszystkie lokale, w których się odbywała, rozpoczynały nalewanie przy Marszu Imperialnym z Gwiezdnych Wojen. Po Imperium Atakuje powstało jeszcze wiele piw w tym stylu. Jest on tak popularny, że większość topowych browarów ma przynajmniej jeden wypust, który jest Double lub Imperial IPĄ. Nam za przykład stylu posłużył dziś Born To Be Hoppy z browaru Monkey

Kraft to ludzie,

więc, tradycyjnie już, gościem, z którym nagrywamy odcinek jest Łukasz „Sesyjny Suseł” Szymański, członek Poznańskiej Loży Piwnej i autor tego Instagrama.

#WspieramLokalneGastro

Dlatego dzisiejszy Lany Poniedziałek nagrywaliśmy w Dżungla Cafe na Poznańskim Łazarzu. Polecamy kawę i serniczki!

Jeśli chcecie doczytać więcej:

Author picture

Jestem psychologiem biznesu, który na dobre utknął w targach. Zawodowo jestem jednoosobowym działem sprzedaży i marketingu w firmie targowej, dzięki czemu mam możliwość podglądać największych organizatorów targów na świecie.
Prywatnie jestem fanem marketingu, nowych technologii, klasycznych IPA i leżakowanych porterów.

Author picture

Jestem psychologiem biznesu, który na dobre utknął w targach. Zawodowo jestem jednoosobowym działem sprzedaży i marketingu w firmie targowej, dzięki czemu mam możliwość podglądać największych organizatorów targów na świecie.
Prywatnie jestem fanem marketingu, nowych technologii, klasycznych IPA i leżakowanych porterów.